.

© COPYRIGHT PÅ HELA BLOGGEN!

Jag tillåter inget kopierande på denna blogg. Inte

fredag 17 december 2010

Del 2 av PanfuJulen 2010 och sånt :)

Heej allihopa! ^.^
Hur har ni det? Jag har det jättebra!
Idag var jag i kyrkan och övade julspelet 2:orna och 3:orna skulle göra.
Jag var med i änglakören med en massa andra. Det var Emmy_10 med (kallar henne för Isabelle i detta inlägg.... Eftersom inte alla i klassen har Panfu hittar jag på namn åt dem!). ^^
Caroline var Maria, och Jesper var Josef. 
Lova och Matilda var budbärararna.
Emma och Sofie var berrättare.
Jonas, Johan och Axel var dem 3 herdarna.
Erik var profeten Jesaja.
Henrik, Viktor och Pontus var dem 3 visa männen.
Amy var ängeln Gabriel.
Och några som t.ex min brosa var betlehems folket

(Klasskompisarna heter egentligen inte så på riktigt!)

Dte har kommit snö till Panfu! Jiipiiee ^.^!
Och det är en ny..... FUL.... desingn till pandorna! Gillade den andra bättre!

Inte så fin.... Men här kommer lucka (ojj, del menar jag) av PanfuJulen 2010!

DEN 17 DECEMBER 2010!

Flora vaknade trött upp ur sin säng.
Hon gick motvilligt upp mot chokladkalendern och började räkna dagarna till julafton....
3+4.... är 7! En vecka kvar! Jiipii ^^!
Hon blev så glad så hon plötsligt blev pigg. Klockan var bara halv 7 på morgonen och Flora var bombis på att Elvira var inne på MSN.
Flora loggade in. Flora hade haft rätt. Elvira var inne.

"Heej Elvira! Vgd?" skickade Flora.
"Inget. Dd? ^.^?"
"Inge speciellt jag heller. Jag märkte nyss att det är en vecka kvar till julafton! Kul va?"
"Aa... Måste dra! Vi sees vid utanför gallerian vid JC om bågra timmar då. Hejdå! ^^"
"Hejdå!" skickade Flora i väg som sista meddelande.

Flora la ner datan och började gå mot sin lilla igloo i djungeln. När hon kom in där satte hon sig mot sin lilla brasa.
Hon satt där i timmar. Tills hon fick ett SMS av Elvira.

"Kmr du eller inte? Oförskämt att inte komma. Jag har väntat i 1 timme! MVH Elvira"

-Ojj! Juste, Elvira! sa Flora förskräckt och skyndade sig mot stan.
När hon kom fram satt Elvira där på bänken.
-Heej Flora, sa hon och vinkade.
-Heej svarade Flora.
Flora satte sig brevid Elvira.
-Vill du ta en glass? frågade Elvira.
-Visst! svarade Flora.
Vi gick mot glass baren.
-En trippel bägare med rengbåge, choklad och jordgubb. Kola sås på och ett körskbär längst upp. Gärna tuttifrutti strösel också! sa Flora
-En blåbärs glass i bägare med kola sås och choklad strössel, sa Elvira.
-Okej! Det blir 79 kr, sa kassörskan.
Jag räkte fram pengarna och jag och Elvira gick och satt oss. En stund senare kom en servetris fram och gav oss glassen.
-Tack! sa Elvira och jag i kör.
Vi satt där i timmar och snackade. Tills klockan 10 då det var dags för mig att gå hem.
-Vi sees imorgon, kanske! sa jag och vinkade hejdå.
-Aa... Hejdå! sa Elvira.
När jag kom hem och sommnade sommnade jag djupt försjunken i drömmar!

Braa saga va? Det är bloggens lilla julkalender.
Och vi ska ha en nedräkning.
Den börjar om 3.... 2.... 1.... KÖÖÖR!:
Hihi! Ha det så bra så ses vi imorgon!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejssan!
Jag ÄLSKAR att ni kommenterar men jag har några regler som ni ska följa:

Inget snusk.
Inga svärord.
Inga hot

Om man har t.ex hot i sin kommentar så godkänner jag den inte! Så skriv snälla kommentarer. Håll höjd!

MVPH Flora555 ♥