.

© COPYRIGHT PÅ HELA BLOGGEN!

Jag tillåter inget kopierande på denna blogg. Inte

söndag 11 april 2010

Del 1, Magi på landet

Denna saga är tyvärr utan bilder! Det handlar om Ronja 12 år, Mamma Karin 39 år, Pappa Erik 40 år och storebror Hampus 14 år.

Riingg! Lät väckarklockan. Jag vaknade på en gång! Åhh... Klockan är bara 6 mamma, skrek jag. Mamma skrek tillbaks: Men vi har fått jobb som skördare på en gård och vi ska vara där halv 8! Vaa, skrek jag tillbaks. Jag gjorde i ordning mig snabbt och sprang ner till vardagsrummet! Men ni har väl redan jobb, sa jag. Jaa,sa mamma och pappa. Men varför skaffar ni nya jobb då, frågade jag. Därför att vi älskar landet, sa mamma. Och där finns det hästar, kor, katter, hundar och en massa andra djur, sa mamma igen. Hampus kom vinglande ner för trapperna. Han såg väldigt trött ut tyckte jag. När vi hade ätit frukost och kollat på tv sa mamma: Ojj, klockan är redan 7. Vi måste åka dit nu för vi ska vara där om en halvtimma och det tar en halvtimma. Vi satte oss i bilen och körde dit. Plötsligt var vi på en vacker gård. Hästarna var välskötta och gräset var grönt och såg saftigt ut. Jag klev ur bilen, och när jag kom ut så såg jag en dalmatinvalp sitta och kolla nyfiket på mig. Jag tog upp den i famnen och gick med den i 3 minuter. Sen kom han som ägde gården för att välkomna oss. Medans han pratade smög jag i väg till hästarna. Dom var verkligan välskötta och fina. Men plötsligt kände jag hur jag flög bakåt. Plötsligt var jag i bilen. Jag kollade på klockan och den var bara 10 minuter över 7. Konstigt, sa jag för mig själv...

Fortsättning följer....


/Flora:)

2 kommentarer:

  1. Bra saga.
    Jag väntar på forsättningen.

    Hampus

    SvaraRadera
  2. Bra saga! Från din bästa vän Emely101!

    SvaraRadera

Hejssan!
Jag ÄLSKAR att ni kommenterar men jag har några regler som ni ska följa:

Inget snusk.
Inga svärord.
Inga hot

Om man har t.ex hot i sin kommentar så godkänner jag den inte! Så skriv snälla kommentarer. Håll höjd!

MVPH Flora555 ♥