.

© COPYRIGHT PÅ HELA BLOGGEN!

Jag tillåter inget kopierande på denna blogg. Inte

måndag 24 maj 2010

Den stora hemligheten, del 1 Den stora stjärnan

Hej! Den här sagan kommer ersätta den andra sagan tills jag har kommit på fortsättning. Det kommer handla om Flora  som är 10 år, Floras kompis Flower som är 11 år, Floras storebror Mick som är 14, Floras mamma Dessie som är 40 och Floras pappa Erik som är 41. Floras storebror Mick har en hemlighet. Flora har hört honom prata om en stor röd stjärna. Flora och hennes bästis Flower smyger på MIck. Dom får reda på mer och mer. Men en dag så händer något... Låter den bra? Den första delen kommer det inte vara en bild. Det handlar om pandor! Nu börjare den:
----------------------------------------------------------------------------------------
Jag vaknade och klev upp. När jag satt sig upp i sängen såg jag att klockan var 10 i 8 på morgonen och skolan började 8!
-Hjälp! Varför väkte inte mamma mig? sa jag
Jag skyndade att klä på mig och sprang ner för trappan. Där satt Mick i soffan och kollade på tv.
-Vart är mamma, Mick? Jag hittar henne inte! sa jag
-Hon gick till jobbet lite tidigare idag. Hon kommer hem klockan 19 00 i kväll, sa Mick.
-Åhh... Jag kommer förrsent till skolan! Måste skynda mig så jag hinner till skolan! sa jag.
Jag skyndade mig och äta frukosten och sprang till skolan.
-Vad du kommer sent idag Flora, sa fröken Lola.
-Jaa.. Mamma var inte hemma och kunde väcka mig, sa jag.
-Sätt dig på bänken brevid Flower, sa Lola.
På rasten lite senare:
-Hej Flora! Vad sent du kom idag, sa Flower.
-Hej Flower! Mamma var borta på morgonen. Hon brukar väcka mig, sa jag.
På väg hem från skolan tillsammans med Flower:
-Du Flora... Ska vi fråga Mick om han kan köra oss på hans motorcykel till Sanfram Panfu? sa Flower.
-Okej! Vi kan fråga i alla fall. Hoppas han säger ja! sa jag.
Plötsligt på himmlen blev det helt svart och en stor, stor stjärna på himmlen. Vi hörde en röst som sa:
- Vart är du, vart är du???
Vad var det Flower? Det var inte jag i alla fall! sa jag oroligt.



fortsättning följer......




/Flora:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejssan!
Jag ÄLSKAR att ni kommenterar men jag har några regler som ni ska följa:

Inget snusk.
Inga svärord.
Inga hot

Om man har t.ex hot i sin kommentar så godkänner jag den inte! Så skriv snälla kommentarer. Håll höjd!

MVPH Flora555 ♥