.

© COPYRIGHT PÅ HELA BLOGGEN!

Jag tillåter inget kopierande på denna blogg. Inte

tisdag 2 februari 2010

Del 3 Jag som spöke

Jag var ett läskigt fult gammalt spöke! Jag orkade inte titta på mig mer så jag svimmade. Efter ett tag vaknade jag och var helt yr. Just då kom jag ihåg att Kamaria var en spågumma och en spådam har alltid drycker och trollböcker! Så jag gick till Kamaria!
Kamaria hade somnat så det var ett perfekt ögonblick att rota runt bland hennes drycker och trollböcker. Till slut hittade jag en dryck som funkade så att spöken blev människor igen. Men plötsligt vaknade Kamaria och såg mig! Hon blev förskräckt och bara, vad har hänt med dig? Jag sa såklart sanningen. Jo så här var det. Jag gick in i en maskin utan att veta vad den gjorde så jag blev spöke. Aha... Sa Kamaria. Drick upp drycken du. Ses i morgon Flora! Ropade hon efter mig.

När jag kom hem efter den långa konstiga dagen så funderade jag, Kanske ljög spöket till mig. Eftersom det fanns en maskin där nere i grottan som gör så att människor blir spöken, men jag måste höra med Kamaria först. Jag kan ringa Klara och fråga om hon skulle kunna hjälpa mig med mysteriumet, och det gjorde jag. Hon svarade, Hej det är Klara! Då sa jag, Det är Flora här och jag undrar om du kan komma över till mig? Okej, sa hon. Ses vid åtta tiden ,sa jag. Okej, sa hon. Sen vart det tyst en lång stund tills jag hörde en röst bakom mig som sa, Hjälp mig! Hjälp mig! Det lät som Kamaria!


1 kommentar:

  1. Hej! Är du vaken jag är iallafall vaken. Fast skasova klockan åtta. Du har inte skrivit något inlägg idag!

    SvaraRadera

Hejssan!
Jag ÄLSKAR att ni kommenterar men jag har några regler som ni ska följa:

Inget snusk.
Inga svärord.
Inga hot

Om man har t.ex hot i sin kommentar så godkänner jag den inte! Så skriv snälla kommentarer. Håll höjd!

MVPH Flora555 ♥