.

© COPYRIGHT PÅ HELA BLOGGEN!

Jag tillåter inget kopierande på denna blogg. Inte

måndag 1 februari 2010

En ny saga i stället för den andra, del 1 Äventyret

Jag stod och lagade mat när äventyret började. Jo nu ska jag berätta hur det gick till! Del 1.
Jag stod och lagade mat när jag hörde nåt precis bakom min rygg. Jag vände mig om och där såg jag en virvelvind som höll på att suga upp mig! Hjälp! Hjälp, ropade jag men ingen hörde.
Plötsligt var jag hos Kamiria! Jag fattade ingenting! Jag frågade: Vad gör jag här? Vad hände?
Hon sa bara: Tyst! Gå till läskiga skogen in i trädets mun! Jag sa: Varför? Därför, sa Kamiria.


När jag kom dit så såg jag att det faktiskt var en slags vulkan. Vulkanen hade en läskig form, över delen var som en döskalle, där fanns också en grav.



Jag hörde ett konstigt ljud bakom mig, jag vände mig om och såg ett spöke! Jag sa: Vem är du?
Spöket svarade: Jag är den som dog här! Det här är min grav! Vad gör du här? sa spöket.
En spådam som heter Kamiria sa att jag skulle gå hit, sa jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejssan!
Jag ÄLSKAR att ni kommenterar men jag har några regler som ni ska följa:

Inget snusk.
Inga svärord.
Inga hot

Om man har t.ex hot i sin kommentar så godkänner jag den inte! Så skriv snälla kommentarer. Håll höjd!

MVPH Flora555 ♥