.

© COPYRIGHT PÅ HELA BLOGGEN!

Jag tillåter inget kopierande på denna blogg. Inte

fredag 11 juni 2010

Älska fotboll, Del 1,, Första fotbollen

Heej! Idag ska jag börja med en ny saga som heter Älska fotboll. Det handlar om Flora 11 år. Hon går i 4:an. Hon har bara en vän och det är Klara. Hon har en mamma, pappa, storebror och en lillasyster. Flora älskar fotboll. Det är hennes första lektion.... Allt går bra tills, en av spelarna får en boll i huvudet och svimmar..Det kommer hända olyckor (fast det löser sig alltid). Sagan har action, äventyr, vänskap och kärlek till en boll.  Nu börjar det:


Jag gick till skolan kvart i 8 som vanligt. Idag skulle det vara min första fotbollslektion. Klara var inte på skolan. Det betyde att inte jag skulle ha någon att vara med på rasterna.
-Hej Flora! Jag hörde att du skulle ha fotbollslektion. Stick i väg till den du! Sa fröken Mila.
-Okej... Men får jag verkligen hoppa 2 lektioner? Frågade jag
- Jadå. Annars missar du fotbollen ju! Sa Mila...
Lite senare på fotbollsplan:
-Snyggt Flora! Du tar mittfältet. Och du Doris är vårt hemliga vapen! Skrek läraren Mikael.
Doris var 14 och var jättebra på fotboll.
-Hej! Du är nog ny i laget. Jag heter Doris, sa Doris.
-Okej. Jag är ny. Jag heter Flora och jag är 11 år.
När vi hade spelat en timma var det fika. Jag hade fått med mig 1 macka, 2 äpplen och 1 vattenflaska.
-Mummmms! Vad gott med fika! Visst är det gott? sa/frågade jag till Doris.
-Jättegott! Nästa år ska jag sluta i det här laget och börja tävla, sa Doris.
-Kul! Jag ska vara i detta lag tills jag är 15, sa jag.
-Nu är det dags att spela igen tjejer! skrek Mikael.
-Jadå vi kommer! Ska bara dricka lite först sa alla tjejerna i kör.
-Plötsligt kom en fotboll rakt mot en av tjejernas huvud. Den träffade henne och hon svimmade.
-Lilly!!! Vad hände? Ring ambulans!!!!!!!!! skrek Mikael...


Fortsättning följer.....



/Flora:)



Psst!!! Tyckte ni sagan var bra? Kommentera vad ni tyckte!! Hejdå Psst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejssan!
Jag ÄLSKAR att ni kommenterar men jag har några regler som ni ska följa:

Inget snusk.
Inga svärord.
Inga hot

Om man har t.ex hot i sin kommentar så godkänner jag den inte! Så skriv snälla kommentarer. Håll höjd!

MVPH Flora555 ♥