.

© COPYRIGHT PÅ HELA BLOGGEN!

Jag tillåter inget kopierande på denna blogg. Inte

lördag 5 juni 2010

Ond eller god? Del 1, Krucios makt

Hej! Idag ska jag börja med en ny saga. Det ska handla mest om Flora som är 10 år. Annars är delvis Floras kompis Klara 11 år med. Dom blir adopterade från ett barnhem av en elak skurk vid namn Krucios som försöker ta över Panfu och förvandla allt till gråa statyer med spindelnät..... Nu börjar den:
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag vaknade upp i barnhemmet som vanligt. Jag sovde i ett hörn för alla andra sängar var upptagna. Jag hade svarta spetsiga öron och alla pandor retade mig för det.
-Nu är det frukost alla pandor! skrek barnhemsskötaren Linn.
-Vi kommer! Vi ska bara ta på oss kläder! skrek alla barnen, förutom jag.
En kille som såg ut att vara 40-60 års åldern kom in.
-Mohhahaahaa!! Jag är Krucio och jag ska ta över Panfu!! skrek den gamla gubben som verkade heta Krucio. Alla barn sprang runt om kring.
-Ta dom här! Dom kan du ta!! Lämna oss bara!!!!! skrek Linn.
-Okej då...... Men var beredd jag kommer tillbaks.
Han tog oss till slottet. Alla barn grät. Klara och jag skrek för fulla halsar.
-Håll tyst! Nu får ni tiga.... Ni blir perfekta till mina små ondskefulla betjänter, sa Krucio.
Han tog med ett spö och sköt en svart stråle på oss. Och plötligt var jag en halv  ond vampyr och Klara var en halv ond häxa. Vi kollade på varanda.
-Vi är halv onda. Lite goda kanske... sa Klara.
-Ni ska ta Kamaria och ta henne hit. Sen ska vi tvinga henne att ge mig Panfu! Och sen gör vi nya lagar och
förvandlar allt till gråa statyer med spindelnät på. Det ska vara förbjudet att skratta och prata högt. Ingen får leka och på skolorna ska dom ha minst 7 timmars skola. Med inga raster! skrattade Krucio.
-Jaa! Inget mer skratt i Panfu. Allt ska vara grått och tyst!! Sa jag och Klara. Men vi visste egentligen inte vad som skulle hända......


Fortsättning följer......

Lät den spännade? Kommentera!!




/Flora:)

1 kommentar:

Hejssan!
Jag ÄLSKAR att ni kommenterar men jag har några regler som ni ska följa:

Inget snusk.
Inga svärord.
Inga hot

Om man har t.ex hot i sin kommentar så godkänner jag den inte! Så skriv snälla kommentarer. Håll höjd!

MVPH Flora555 ♥