.

© COPYRIGHT PÅ HELA BLOGGEN!

Jag tillåter inget kopierande på denna blogg. Inte

söndag 13 juni 2010

Den mystiska staden, Del 1, Fallet

Hej! Den här sagan kommer handla om Flora 9 år. Nu börjar den:

Jag vaknade som vanligt. Jag gick upp. Det var lördag och det betyde att jag skulle gå till Leif Lundbergs kaningård. Där stod redan en massa pandor och kollade på kaninerna.
-Nämen hej Flora! Vad kul att du kom, sa Leif.
Plötsligt gick kaninbursdörren upp och alla kaniner hoppade ut. Vi fick håvar och började springa efter dom. När det var klart gick jag till äppelträdgården.
Jag träffade Nero (min bästis). Vi plockade många äpplen. Vi åt också många.
-Muummmms!! Färska äpplen är det bästa som finns! sa Nero
-Jaa!! Det är jättegott. Jag önskade att det fanns såna här äpplen i affärerna, sa jag.
Plötsligt kom ett stort hål i marken och jag ramlade ner.
-Ahhhhhhhhhhh!!!!! Hjäällp! Skrek jag allt vad jag hade. Men jag fortsätte ramla ner.
När jag kom ner såg jag ett fint ställe med stenar som låg lite vart som helst.
-Ajj! Var är jag? Vad hände? Var är Nero? frågade jag
En tjej kom fram till mig. Hon hade en lila fin kläning på sig.
-Du är i Pixellandy. Jag tror du ramlade från himlen, och vem är Nero? sa/frågade tjejen.
-Pixellandy?? Jag kommer från Pandanda! Vad gör jag här??? frågade jag.
-Jag vet inte vad du gör här. Och förresten jag heter Lisa, sa Lisa.
-Och du. Du får aldrig.... Precis aldrig säga emot drottningen! Då kan du hamna i fängelse, varnade Lisa.
-Jag har hört om Pixellandy. Min mormor berättade om staden. En elak drottning styrde över den, sa jag.
-Jag ska nog gå nu. Men hur kommer jag hem? Frågade jag......


Fortsättning följer!



/Flora:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejssan!
Jag ÄLSKAR att ni kommenterar men jag har några regler som ni ska följa:

Inget snusk.
Inga svärord.
Inga hot

Om man har t.ex hot i sin kommentar så godkänner jag den inte! Så skriv snälla kommentarer. Håll höjd!

MVPH Flora555 ♥