.

© COPYRIGHT PÅ HELA BLOGGEN!

Jag tillåter inget kopierande på denna blogg. Inte

onsdag 16 juni 2010

Älska fotboll, del 4, Ny i laget

Jag gick som vanligt till fotbollsträningen klockan 14 30.
-Hej Flora! Vi har fått en ny i laget Roketraket. Men kalla henne Roket. Hon är 11 år precis som du! sa tränaren Mikael.
-Vad kul! Jag ska genast gå och hälsa på henne, sa jag och sprang glatt i väg.
Jag sprang och sprang. Till slut hittade jag henne. Precis då snubblade jag så det började blöda.
Först tittade hon konstigt på mig som om jag var konstig. Men sen sa hon:
-Gick det bra? Behöver du bandage eller plåster? frågade hon på.
-Ajj! skrek jag. Jag behöver kanske en bit bandage. Det räcker inte med plåster.
När jag hade torkat upp allt blod från markan så var det dags att spela.
Vi spelade en match mot Rolloj Bétrice. Dom var nybörjare och det slutade 2-0.
-Snyggt spelat! Nästa gång vi spelar minimatch ska vi spela mot Klasetch Klarty! sa Mikael.
Det var dags för att ta en paus. Jag hade ingen frukt med mig.
-Vill du ha? Jag har med mig två äpplen så du kan få ett, sa Roketraket.
Sen pratade vi på medans vi åt. Vi hade jättekul.
-Hejdå! Vi ses på fredag! Då är det minimatch i gen, sa Mikael.
När vi gick hem frågade jag Roket om hon ville följa med mig hem. Hon svarade:
-Ja! Det vill jag jättegärna!! Det här kommer bli sååå kul, sa hon glatt.
När vi kom hem började vi att äta lite. Sen gick vi ut till Pokopetsladan.
-Det är min mamma som äger dom här, sa Roket.
-Coolt! Det enda men mamma äger är mig! skämtade jag.
-Hihihihihahahahahehehehohoho! Skrattade vi.
-Åhh vad söta dom är!!!! Sa vi på samma gång.
Då började vi gapskratta igen.



Fortsättning följer.....



/Flora:)



P.S Roketraket är ett bloggfan!!!!!! D.S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejssan!
Jag ÄLSKAR att ni kommenterar men jag har några regler som ni ska följa:

Inget snusk.
Inga svärord.
Inga hot

Om man har t.ex hot i sin kommentar så godkänner jag den inte! Så skriv snälla kommentarer. Håll höjd!

MVPH Flora555 ♥