.

© COPYRIGHT PÅ HELA BLOGGEN!

Jag tillåter inget kopierande på denna blogg. Inte

lördag 12 juni 2010

Älska fotboll, Del 2, Nya skor och en fin säck

Jag bara stirrade. Några hade börjat gråta.
-Sitt inte bara där! Gå upp och hjälp mig!!!!! Hon måste få vård snabbt!!!! skrek Mikael.
Alla rusade från där dom satt. Det var bara jag som satt kvar på läktaren.
-Flora... Du kan ringa ambulansen, jag menar måste ringa ambulansen!!! skrek Mikael.
Jag ríngde så snabbt jag kunde och dom svarade. Efter 5 minuter var dom där och hämtade henne.
-Tack Flora! Du är dagens hjälte. Lektionen slutar för i dag tjejer. Vi ses! sa Mikael.
 Jag satt kvar en stund. Jag kollade på blodet som låg på planen.
-Flora... Kan du hjälpa mig torka upp blodet? Då är du jättesnäll, bad Mikael.
-Okej. Jag är lite deppig bara..... Det är ju första gången och det händer en sån här olycka, sa jag.
Vi torkade och torkade och torkade.... Till slut var det borta.
Mamma kom och hämtade mig. Jag sa hejdå till Mikael.
När jag kom hem frågade mamma vad jag hade gjort i dag.
-Äsch... Inget speciellt. Bara spelat fotboll. Fast det var jättekul såklart! sa jag.
-Jag har 2 presenter åt dig gumman... Öppna! sa mamma.
Jag rev upp alla papper. Jag visste att det skulle vara något roligt. Mamma köpte alltid roliga presenter.
-WOOW!! Nya fotbollsskor, och en fotbollssäck! Tack mamma! Presenterna var jättefina!!! sa jag överraskat.
-Var dom? Jag trodde att du skulle förvänta dig en tröja eller en fotboll, sa mamma.
-Men mina skor som jag hade på lektionen idag är ju jättefula.. Dom är blåa och rosa. Och jag har faktiskt önskat mig en sån här säck. Och det bästa är att det är en fotbollssäck! sa jag.
-Vad bra att du tyckte om dom!!! sa mamma glatt.
Plösligt hörde vi ett rop på hjälp. När vi tittade ut så log.......

Fortsättning följer....



/Flora:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejssan!
Jag ÄLSKAR att ni kommenterar men jag har några regler som ni ska följa:

Inget snusk.
Inga svärord.
Inga hot

Om man har t.ex hot i sin kommentar så godkänner jag den inte! Så skriv snälla kommentarer. Håll höjd!

MVPH Flora555 ♥