.

© COPYRIGHT PÅ HELA BLOGGEN!

Jag tillåter inget kopierande på denna blogg. Inte

lördag 12 juni 2010

Älska fotboll, Del 3, Uniform



Det var ingen som ropade hjälp. Det var bara vinden. Mamma väckte mig klockan 8:30 på morgonen. Det var lördag och solen sken.
-Upp och hoppa! Du ska spela fotboll hela dagen idag. Ni ska lära er dribbla. Och ni ska välja en målvakt till första matchen som är idag klockan 18:30, sa mamma.
-Vaaa?? Är det idag!???? Jag trodde det var i morgon! skrek jag häpen.
Jag sprang till fotbollsplanen. Där stod Klara, Doris, Mikaela, Lola, Destiney, Smilla, Britt, Lovisa och Sara på en rad.
-Hej! Nu är alla här. Vi har valt en målvakt och det är..... Sara. Flora, Lola, Smilla och Britt tar mittfältet. Klara tar höger sida med Mikaela. Och vänstar sida tar Destiney och Lovisa. Och vårat hemliga vapen är Doris.
-Okej... Men ska vi ha Uniform. Alltså lagkläder? frågade Lovisa.
-Jaa.....  Här får ni dom. Klä på er. Träningen börjar om en kvart.
Vi spelade hela dagen. Vi hade jättekul. Jag tog många bollar som Mikael kastade. Jag lärde mig dribbla jättebra. Och så kom kvällen. Det satt många folk på läktaren.
-Kom ihåg. Sara är målvakt. Sara, Flora, Lola, Smilla och Britt tar mittfältet. Klara och Mikaela tar höger sida. Vänstar sida tar Destiney och Lovisa. Och vårat vapen är Doris. 
-Vi ska komma ihåg vi lovar!!!!!!!! skrek vi.
Vårat lag hette USA. Vi spelade mot Ulpert Råninge. Det bestod av Sam, Linn, Dessy, Bodil, Leia, Tilde, Fia, Elise, Michelle och Lova. Det slutade 1- 3. Vårt lag fick 1 mål.
-Fint spelat!!! Det var ändå första gången. Nästa gång ska vi spela mot Holmens hope.

Fortsättning följer....



/Flora:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejssan!
Jag ÄLSKAR att ni kommenterar men jag har några regler som ni ska följa:

Inget snusk.
Inga svärord.
Inga hot

Om man har t.ex hot i sin kommentar så godkänner jag den inte! Så skriv snälla kommentarer. Håll höjd!

MVPH Flora555 ♥