.

© COPYRIGHT PÅ HELA BLOGGEN!

Jag tillåter inget kopierande på denna blogg. Inte

onsdag 11 augusti 2010

Ny saga, Trollkarlen från bortomvärlden, del 1

Heej! Idag ska jag börja med en ny "gammaldags" saga. Den heter Trollkarlen från bortomvärlden. Den handlar om 12 åriga Flora som blivit förvandlad till sten av trollkarlen Merlin. Kamaria berättade den för mig när vi satt i hennes torn. Nu börjar den....
Det var en gång för lääänge sedan en flicka vid namn Flora som var på promenad vid slottet. Allt var som vanligt, Kamaria satt i tornet och hållde på med drycker, fåglarna sjöng och hämtade mat åt sina barn, alla pandorna skrattade och lekte. Men plötsligt började det åska och rengna. Blixtrarna dundrade ner på alla trädkojorna. Pandorna skrek och sprang runt förtvivlat. Kamaria var genast på väg ut ur sitt torn tillsammans med sin vakt och fåglarna gömde sig. Flora såg en trollkarl fara ner för himlen.
-Moohahahaha!! Du din ynkliga panda får bli mitt första offer, sa han och sköt en stråle på Flora.
-Ack, ack! Låt mig vara mäster trollkarl! skrek Flora förtvivlat, med de var för sent...
100 år senare!
-Äntligen fri!!! Puust! sa Flora lättat.
Hon kollade ner på sig och såg att hon var som vanligt, hon såg inte alls äldre ut än hon såg ut förut, förutom att håret hade blivit brunt och det hade en blomma i sig. För det mesta var allt vanligt i Panfu. Hon trodde först att allt var en dröm men så såg hon Merlin.
-Ack! Bort från mig, oskämda Trollkarl! skrek hon och sprang bort.. Hon sprang mot frisören för att fixa tillbaks håret.
OBS! Mitten text!
Efter att hon varit hos frisören gick hon till Merlin för att se om han var borta. När hon kom fram såg han henne.
-Moohahahaha!! Du din ynkliga panda, dig känner jag igen! Ack.... Vem kan du vara?! sa Merlin. Plötsligt visste han.
-Du är du! Den ynkliga, spinkiga panda som jag förvandlade till sten för 100 år sedan! skrek Merlin argt. Den här gången kommer du minsann inte undan! Du din ynkliga lilla panda!
Plötsligt fick Flora en rysning. Hon mindes hur det kändes att bli till sten, det kändes som tusen spikar klämmde ihop en.
-Du din dumma trollkarl får inte trolla lilla mig till sten igen! skrek Flora argt! Det gjorde faktiskt ont och man blev väldigt hungrig, borde du veta!
-Om jag inte kan förvandla dig till sten, så vad sägs om att bura in dig i sommarkläder på Is berget här i Panfu?! Så får du dö av svält och kyla! frågade Merlin med ett hånfullt leende.
-Aldrig i livet! Du ska inte göra något med mig! skrek Flora. Aldrig ska du få röra mig igen! ALDRIG!


Fortsättning följer.....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejssan!
Jag ÄLSKAR att ni kommenterar men jag har några regler som ni ska följa:

Inget snusk.
Inga svärord.
Inga hot

Om man har t.ex hot i sin kommentar så godkänner jag den inte! Så skriv snälla kommentarer. Håll höjd!

MVPH Flora555 ♥