.

© COPYRIGHT PÅ HELA BLOGGEN!

Jag tillåter inget kopierande på denna blogg. Inte

torsdag 30 september 2010

Ella och Max inlägg

Heeejssan!
Ídag så hittade jag lite Ella och Max fakta som är sann. Fakta:
Beskrivning av den otroliga Ella!
Namn: Ella
Pandanamn: Panfu_Ella
Ålder:
14
Födelsedag:
11 juli
Stjärntecken:
Kräfta
Namnsdag:19 februari
Intressen:
Skriva, måla och lyssna på musik (Smashing Pancakes!)
Älsklingsfärg:
Röd

Favoritdjur: Apa, häst, val
Favoritmusik:
Smashing Pancakes! Och låten ”Ella, Elle L’a”
Favoritmat:
Spaghetti, choklad (men bara mjölkchoklad!)
Mina bästa egenskap:
Nyfikenhet
Min sämsta egenskap:
Nyfikenhet ;)
Vad jag vill bli:
Journalist eller författare (eller om det inte går, jurist)
Det gillar jag inte alls:
Lögner och när man inte tar mig på allvar (och pizza med ansjovis…)
Motto:
Hellre ett hårstrå i soppan än soppa i håret! :!: :D

Beskrivning av Max – världens bästa reporter!
Namn: Max
Pandanamn: Panfu_Max
Ålder:
12
Namnsdag:
1 februari
Intressen:
Lösa kluriga fall, lista ut hemligheter, läsa, judo
Älsklingsfärg:Blå! Ibland mörkgrönt också…
Favoritdjur: Lejon och myror (de är otroligt starka!)
Favoritmat:
Kycklingmackor och pannkakor
Min bästa egenskap:
Mod
Min sämsta egenskap:
Otålighet
Vad jag vill bli:
Hemlig agent!

Det gillar jag inte alls: Att ha tråkigt, blomkål, regn
Motto:
Don’t worry, be happy! :D


Och hur dem träffade varandra:

Max och Ella träffades första gången år 2007. Båda visste vem den andra var, men de hade inte vågat prata med varandra innan. En dag rymde Ellas röda bolly Sweetie. Ella satte upp lappar över hela Panfu för att hitta henne och Max tog chansen och bestämde sig för att hitta Sweetie.

Han köpte bollyfrukter för att försöka locka fram den rädda Sweetie från sitt gömställe. Ella hade samma idé och köpte choklad. När Max letade tappade han en frukt utan att märka det och Ella råkade tappa en pappersbit från chokladasken. Max hittade pappersbiten och Ella hittade frukten och båda tänkte då att Sweetie måste ha blivit kidnappad!!! Men var skulle en sådan kidnapparskurk gömma sig? På Panfus allra mörkaste plats förstås – i den läskiga skogen!
Max och Ella gick båda till den läskiga skogen så fort de kunde för att rädda Sweetie. När de kom dit såg de Sweetie bara sitta där på gräset. Ella blev överlycklig och sprang fram mot Sweetie, medan Max som kom från andra hållet också var på väg fram ur buskarna… Plötsligt fick Max och Ella syn på varandra och de insåg direkt att de båda letade efter Sweetie och att de hade gått om varandra. De tittade på bollyfrukterna och chokladen och sedan på varandra. De skrattade båda två och när de åter tittade åt Sweeties håll såg de att det satt en till bolly bredvid henne – en svart. De båda bollysarna verkade leka med varandra.
Då förstod de Max och Ella plötsligt vad som hade hänt; Sweetie hade sett den svarta bollyn från vulkanen och hade rymt för att träffa den och bli kompis med den. Max adopterade den svarta bollyn och kallade den Tuffy. Sedan dess är de alla fyra bästa vänner och de älskar att promenera i läskiga skogen tillsammans! :D

Bra vaa? Jag hittade det på Panfubloggen. Så nu har jag lite fakta, ni med. Det är ganska lätt att hitta all fakta, och den där historien. Vi sees så länge! Håll höjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejssan!
Jag ÄLSKAR att ni kommenterar men jag har några regler som ni ska följa:

Inget snusk.
Inga svärord.
Inga hot

Om man har t.ex hot i sin kommentar så godkänner jag den inte! Så skriv snälla kommentarer. Håll höjd!

MVPH Flora555 ♥