.

© COPYRIGHT PÅ HELA BLOGGEN!

Jag tillåter inget kopierande på denna blogg. Inte

tisdag 14 september 2010

Ett till recept + slottet bygs om :S

Heej alla snälla läsare!
Vill ni ha ett till gott recept? Då har jag receptet på Schackrutor. Dem är lätt att göra själv fast ändå svårare äen Choko Peanuts. Det blir säkert gott. Jag älskar ju kakor, tårtor, godis, choklad och massa annat gott!!! Här kommer receptet:
DU BEHÖVER:
5 dl vetemjöl
1 dl strösocker
200 gram smör
2 msk kakao

DU GÖR SÅ HÄR:
Lägg mjölet i en hög.
Gör en fördjupning i mjölet.
Dela smöret i mindre bitar och lägg i det tillsammans med strösockret.
Arbeta snabbt ihop allt till en deg med hjälp av fingrarna.
Dela degen i 2 delar.
Arbeta in kakao i den ena degdelen.
Låt de båda degarna vila i kylskåp i 1 timme.
Sätt ugnen på 175 grader.
Dela båda degarna i 2 delar och rulla ut alla 4 delar till 25-30 cm längd.
Lägg ihop dem till en längd.
 Skär längden i ca 40 delar och lägg dem på bakplåtspapper.
Grädda mitt i ugnen 8-10 minuter

KLART! Muuuuummmmss!! :P

Slottet i Panfu byggs om och på Lördag är det klart. Jag vill bara säga några ord....
Du har varit där sen jag blev till,
där har Bookword stått med mig när jag var alldeless ny,
där var det alltid fullfart, en massa skoj och lek.
TACK FÖR ATT DU FUNNITS OCH DU FORTFARANDE FINNS!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejssan!
Jag ÄLSKAR att ni kommenterar men jag har några regler som ni ska följa:

Inget snusk.
Inga svärord.
Inga hot

Om man har t.ex hot i sin kommentar så godkänner jag den inte! Så skriv snälla kommentarer. Håll höjd!

MVPH Flora555 ♥