.

© COPYRIGHT PÅ HELA BLOGGEN!

Jag tillåter inget kopierande på denna blogg. Inte

lördag 4 september 2010

Florina del 2, 3 magiska feer

Flora vaknade. Den varma känslan hade nästan gått över. Hon hade trollspöt brevid sängen, hon hade nästan glömt bort trollspöt.
-Florina, det är frukost! ropade mamma. Förresten, mår du bättre idag?
-Jaa, jag mår bättre idag, sa Flora.
Flora tog trollspöt, klädde på sig, åt frukost och sen gick hon ut till Bolly-adoptionen, för hon skulle adoptera en bolly. Plötsligt kom en vit stråle ner.
-Åhhh! HJJÄÄÄÄLP! Skrek Flora.
-Ta det lungt, sa en tjej som kom ner med strålen. Det är bara jag och Pricklie.
-Vaaad nu då? frågade Flora.Vilka är ni?
-Jag heter Pricklie och är en fee, jag har prick-kraften, sa Pricklie lungt.
-Och jag heter Stella, och har solkraften. Den starkaste kraften, sa Stella.
-Men, men.... Det finns väl inga feer... Sluta luras Emmy och Emely (Florinas vänner)!
-Vi är inte Emely och Emmy, sa Stella och tittade frågande på Florina. Vi ska ta dig till vulkannen där står Flora II och väntar på oss.
Vem är....., hann bara Flora säga innan Stella började prata
-Vi kan inte bara använda våra krafter, utan vi kan också vatten bända, eld bända, jordbända, använda trollformlar och lite så, sa Stella. Men nu ska vi flyga dit. Jag och Pricklie håller i dina armar, eftersom du inte har några vingar än. Men ett trollspö har du i alla fall fått.
Stella började ta trollspöt och svänga hit och dit med det. Det blev glitter i alla olika sorters färger, det glänste. Plötslgt blev det ett stort ljussken och dom var på vulkanen.
När dom kom upp på vulkanen så krympte Flora....
-Ehh vad händer?`frågade Flora. Det gör faktiskt OOONNTT.
-Lungn bara, du bli bara liten. Det är inte farligt, sa en annan röst.
Flora kollade upp. Hon såg en panda. Pandan hade färglatt hår, vingar och ett trollspö i handen.
-Jag heter Flora II och har färgens kraft, du ska få ärva den kraften av mig. Du heter Flora III nu, sa Flora II.
Florina kollade konstigt på Flora, Flora pratade på.
-Jag, Stella och Pricklie ska lära dig använda magin, skriv bara under på det här pappret, Sa Flora II. Så här står det:
Som fee kan du trolla, du får lära dig vatten bända, eldbända, jordbända, använda magistoft, säga trollformlar och att bruka din magi. Men du får inte säga till någon att du är fee, du får inte komma i kontakt med andra vanliga pandor, inte ens din familj.
Skriv under här Florina (färgens magi)


Florina skrev under, det kändes bäst så.
-Jag kommer sakna mamma så mycket! snyftade Flora.
-Det kommer gå bra, vi kommer vara med dig hela tiden, sa Pricklie.
NÄSTA MORGON:-Dags att vakna Florina, sa Pricklie. Jag ska ha din första lektion nu.
-Okeej, sa Florina trött. Vad ska vi göra?
-Jag ska lära dig att jordbända och att använda lite av din färgmagi.
-Ok, sa Florina lite piggare. Det här kommer bli jättekul!
Flora hoppade upp på Pricklies rygg och så flög dom iväg.
-Välkommen hit Florina, sa Pricklie. Det här är jordriket, här ska jag lära dig jordbända.
Dem stod på en stooor jordarena.
Dom hade fått på sig gröna kläder.
-Du ska börja lära dig det här, sa Pricklie medans hon tog ner med ena handen och sen sköt upp den, ställde sig snabbt som man gör när man friar och tog en hand knoge och sköt i väg den stora stenbumblingen som hon hade fått upp.
Woow, tänkte Flora. Jag önskar att jag kunde göra det där.
-Nu får du pröva, sa Pricklie.
Florina gick och ställde sig brevid Pricklie och förskökte härma henne.
-Ner med handen. Upp med handen, ställ dig som man gör när man friar, skut fram en handknoge...... repterade Florina för sig själv.
-JAAA! skrek Florina överlyckligt. DET GICK!!! Såg du, Pricklie!?
-Jaa jag såg, sa Pricklie. Mycket bra. Nu prövar vi det här.
Pricklie tog en liten sten och sen började hon forma den genom att röra handen på olika sett.
-Nu är det din tur, sa Pricklie till Florina.
Florina bändade upp en liten sten. Tog den i handen och började forma den. Den blev ett hjärta, sen en stjärna, sen en morot....
-Woow, det här var jättekul! sa Florina glatt.
-Mm, visst var det?! sa Pricklie. Nu ska du få använa din magi. Jag kan ju inte den men jag kan visa hur du ska göra. Ta fram din stav och gör som jag.
Pricklie tog fram sin stav och tänkte på något. Hon siktade staven och sa skut! Det kom en massa prickar över allt. Det blev lite svårt att andas.
-Nu är det din tur, Florina, Sa Pricklie.
Florina tog fram sitt spö. Tänkte på Pricklie, siktade staven på henne, mummlade något och skrek SKUT! jättehögt. Det kom färg överallt på henne. Hon rammlade.
-Hihihihihahaha, skrattade Pricklie när hon reste sig upp. Nu är det dags att åka hem. I morgon får du lära dig att vattenbända.


Fortsättning följer..... (Vad den bra? Jag vart nöjd med den. KOMMMENTERA :)!)



1 kommentar:

  1. Jag tyckte den var jättebra!! Jag menar det, SUPERBRA!!!!!!! JAG ÄLSKAR DEN!!!!!!! Åååååhh, det går inte att beskriva hur bra den är!!!! 101 %! (Jag vet att det bara går till 100 % men den där sagan är ju HUR BRA SOM HELST!!!!!)

    cken

    SvaraRadera

Hejssan!
Jag ÄLSKAR att ni kommenterar men jag har några regler som ni ska följa:

Inget snusk.
Inga svärord.
Inga hot

Om man har t.ex hot i sin kommentar så godkänner jag den inte! Så skriv snälla kommentarer. Håll höjd!

MVPH Flora555 ♥