.

© COPYRIGHT PÅ HELA BLOGGEN!

Jag tillåter inget kopierande på denna blogg. Inte

onsdag 28 juli 2010

Bilder och info 3 hästar från min ridskola

Heey! Idag ska jag visa 3 av hästarna från min ridskola. Vi börjar med Power Pop:
Power Pop är min favvohäst! Han var en av dom första jag red och han var bara snäll. I julas var han sjuk och var förkyld så jag stannade i stallet lite och tröstade och klappade honom. Jag gav honom lite mums som t.ex morötter. Och när jag skulle gå så kollade han med spetsade öron efter mig så jag önskar att efter sommaren får jag rida honom igen :):
Det här är Charm. Honom får jag rida väldigt ofta och han är väldigt gammal... 21 år. Men han är dödssnäll!! Han gillar inte att galoppera men hans trav är mjuk! Han är väldigt stor, själv är jag 142-144 medans han är 165! Så ibland har jag lite problem att komma upp på honom xP:
Det här är lilla Ullmans Trazzel, men många kallar honom bara Trazzel. Hans namn passar för han är ganska trasslig. Han är såld nu men innan det red jag honom. Han var duktig i början men när vi skulle rida igenom ridhuset hängde en på läktaren och då blev han rädd och hoppade åt sidan men jag satt kvar, och så gjorde han det en gång till. Så galopperade han lite med mig och hoppade högt! När jag red Caprice så var hon på galopphumör så när vi skulle galoppera "lite" så galopperade hon hit och dit så jag fick ställa mig upp i sadeln och luta mig framåt fast man skulle luta sig bakåt! Det var kul medans galoppen varade. Sen tvärstannade hon och jag ramlade nästan av :D Men det gick bra.... Skriver om mer hästar i nästa inlägg OBS! Förlåt till er som tycker att jag ska skriva mer om Panfu! Var på hästhumör idag :)




/Flora:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejssan!
Jag ÄLSKAR att ni kommenterar men jag har några regler som ni ska följa:

Inget snusk.
Inga svärord.
Inga hot

Om man har t.ex hot i sin kommentar så godkänner jag den inte! Så skriv snälla kommentarer. Håll höjd!

MVPH Flora555 ♥