.

© COPYRIGHT PÅ HELA BLOGGEN!

Jag tillåter inget kopierande på denna blogg. Inte

torsdag 15 juli 2010

Hur du sparar vatten

Heey! Jag kopierade lite text från Panfubloggen på den första av Kamarias artikel. Ni får gärna kolla artikeln! Den var jättebra :)

Några enkla tips för hur man kan spara vatten i vardagen:



1.Ta en snabb dusch, istället för att bada (för ett bad behöver man 3 gånger så mycket mer vatten än än för en dusch!)


2.När du ska hjälpa dina föräldrar med disken (;)) kan du ge dem några goda råd: fyll diskhon med vatten och diska där, istället för under rinnande vatten. Sen kan man ha en till balja med rent vatten att skölja i


3.Stäng av vattnet medan nu tvålar in dig och borstar tänderna!


4.Har ni växter i en trädgård eller på en uteplats hemma? Berätta för dina föräldrar att det är mycket bättre att vattna på kvällen, precis före skymningen, eftersom avdunstningen är minimal och man slösar mycket mindre vatten då!


5.Ställ ut hinkar och samla regnvatten som du kan vattna dina växter med
 
Texten vart i en annan färg en i den gröna som Kamaria brukar ha. Hoppas ni läser artikeln! Vi seees!
 
 

 
/Flora:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejssan!
Jag ÄLSKAR att ni kommenterar men jag har några regler som ni ska följa:

Inget snusk.
Inga svärord.
Inga hot

Om man har t.ex hot i sin kommentar så godkänner jag den inte! Så skriv snälla kommentarer. Håll höjd!

MVPH Flora555 ♥