.

© COPYRIGHT PÅ HELA BLOGGEN!

Jag tillåter inget kopierande på denna blogg. Inte

onsdag 21 juli 2010

Gurkan på äventyr

Heeey. Sagan handlar om Gurkan (den gröna bollys). Inte så mycket mer. Nu börjar det:
Jordgubben, Nighty och Gurkan satt och pratade om hur det skulle vara i den riktiga världen.
-Jag skulle vilja vara där ute, i Panfu! sa Gurkan förtjust när Nighty berättade om Panfu.
-Äsch. Nu ska jag gå och träna. Jag har ingen tid med det här, sa Nighty och gick i väg.
- Nu ska jag gå och leka med Woomy, sa Jordgubben och stack i väg.
Gurkan satt där ensam och funderade på vad han skulle göra.
-JAG VET! Jag går ut i Panfu och undersöker! sa Gurkan otåligt.
Han frågade sin bästis Goldis om hon ville följa med ut.
-Njee..... Jag och Nighty ska gå på en Stella konsert. Kanske någon annan gång, sa hon och gick.
-Ingen vill vara med mig! Inte ens min bästis, sa Gurkan ledset. Han gick ensam. Han gick först till Pokopets ladan och frågade om Helmy (Helmet) ville följa med ut i Panfu.
-Neej. Jag ska leka med Stella, och höra på när hon sjunger, sa Helmy och gick.
Sen gick Gurkan till hamnen.
-Om ingen vill ha mig får jag väl åka till en annan ö, sa Gurkan medans han fixade i gång båten. Båten startade och snabbt började den åka mot en annan ö.
-Jjiiipiieee!!! Skrek han medans han åkte i full fart till en annan ö.
Han landade på en strand. En panda tog upp honom ur vattnet. Och la sig ner på stranden igen.
- Vad har hänt med dig? frågade Gurkan oroligt pandan.
-Drottningen har försökt göra så jag drunknar för att jag inte dröjde till arbetet, sa Pandan med hes röst.
-Behöver du mat och vatten? frågade Gurkan pandan.
-Neeeeej! Om hon får reda på att du har gett mig mat så är du dödens, så snälla ge mig inte mat, sa Pandan.
Gurkan började gå från stranden för att undersöka ön lite bättre.
Han gick till ett stort fint slott.
-Jag tror att drottningen egentligen är snäll. Jag kanske kan säga hej, sa Gurkan och gick mot slottet.
Han kom fram till en terrass där det stod en vakt och tittade.
-Heej snälla vakt! Jag är ny här på ön och jag ville säga hej till drottningen, sa Gurkan.
-Vad gör du här? Bort! Här tillåts inga okända djur! Drottningen kan bli sjuk, sa vakten irreterat.
Drottningen kom ut och undrade vad som stod på. Drottningen hade en Nästan guldklänning en fin krona och brunt hår.
- Hej drottningen. Jag är ett nytt djur här i landet och jag ville säga hej, sa Gurkan.
-AHHH!! I det här landet tillåts inga djur. Djur kan göra mig sjuka. Antingen stängs dom in eller skickas till Panfu, sa drottningen. Vakten tog en liten bur och började gå någonstanns.......



Fortsättning följer.......




/Flora:)

1 kommentar:

  1. Hej!

    Kan du tipsa om min pandanda blogg?
    www.flyorangesblogg.bloggplatsen.se

    SvaraRadera

Hejssan!
Jag ÄLSKAR att ni kommenterar men jag har några regler som ni ska följa:

Inget snusk.
Inga svärord.
Inga hot

Om man har t.ex hot i sin kommentar så godkänner jag den inte! Så skriv snälla kommentarer. Håll höjd!

MVPH Flora555 ♥